وینچ برقی زنجیری چیست؟

winch boxel l
موارد استفاده از وینچ زنجیری و سیم بکسلی
اسفند ۲۵, ۱۳۹۹

وینچ برقی زنجیری چیست؟

winch 2

وینچ (برقی) زنجیری همیشه به عنوان یک واحد یکپارچه شناخته می‌شود که در بسیاری از زمینه‌های صنعت در تمام کشورهای دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گونه بالا برها با وزن کم و همچنین ابعاد کوچک باری به اندازه 10000 کیلوگرم را با اطمینان جا به جا می کنند.

بالابر زنجیری و بکسلی هریک بسته به شرایط محیطی موارد استفاده متفاوتی دارند از جمله این شرایط می توان به میزان استفاده، محل نصب و چگونگی استفاده از این وینچ ها اشاره کرد.

در حقیقت همان اجزای سازنده وینچهای بکسلی در وینچهای زنجیری نیز موجود است فقط در وینچهای بکسلی ، سیم بکسل بر روی درام پیچیده می شود ولی در وینچهای زنجیری ، زنجیری توسط دانه گیر به داخل باکس زنجیری هدایت می شود. در حقیقت انتقال اجسام توسط وینچهای زنجیری از طریق کشیدن زنجیر در میان چرخ دنده ها انجام می گیرد و پس از پایان کار زنجیر داخل کیسه جمع می شود .

وینچهای زنجیری با ابعاد کوچکتر و نیز وزن کمتر برای جرثقیل های بازویی و منو ریل هنگامی که بار مرده (وزن وینچ) می بایست کم باشد مناسب هستند.

از آنجانیکه قطر درام در وینچهای بکسلی نسبت به قطر دانه گیر (که در واقع نقش درام را در وینچهای زنجیری بازی می کند) در وینچهای زنجیری بزرگتر است بنابراین گشتاور ایجاد شده بر روی شفت خروجی گیربکس بزرگتر شده ونهایتاً گیربکس وموتور قوی تری لازم است و لذا ابعاد وینچهای سیم بکسلی نسبت به وینچهای زنجیری بزرگتر می باشد. در شکل زیر نقشه انفجاری یک وینچ سامسونگ را می توانیم ببینیم.

مزایای وینچ های زنجیری نسبت به بکسلی

1
نیاز به نگهداری کم تری دارند.
2
ارزانتر هستند.
3
این وینچها حرکت های عمودی بدون انحراف ارائه می دهند.
4
دوام و مقاومت زنجیر در این وینچ ها بیش تر است.
وینچهای زنجیری مناسب چه زمانی هستند؟
وینچهای زنجیری با ابعاد کوچکتر و نیز وزن کمتر برای جرثقیل های بازویی و منو ریل هنگامی که بار مرده (وزن وینچ) می بایست کم باشد مناسب هستند.

مزایای وینچهای زنجیری کدامند؟
نیاز به نگهداری کم تری دارند، ارزانتر هستند، این وینچها حرکت های عمودی بدون انحراف ارائه می دهند و دوام و مقاومت زنجیر در این وینچ ها بیش تر است.
 
 

وینچ زنجیری برقی چه کارکردی برای ما دارد؟

وینچ ها از اجزای مهم دنیای صنعت و تمدن امروز بشری محسوب می شوند. بدون وینچ انسان قادر نبود اجسام سنگین را جا به جا کند. این وینچ ها بودند که با تبدیل نیرویی به نیروی محرکه بالا عملا امکان جا به جایی اجسامی به جرم چند صد تن را امکان پذیر کردند. وینچ زنجیری برقی یکی از انواع وینچ های پرکاربرد در صنعت محسوب می شود که به سبب قدرت مناسب و کارایی بالایی که دارد توانسته جایگاه خوبی در بازار برای خود دست و پا کند. از طرف دیگر وینچ های زنجیری مجموعه ای کوچک و قابل حمل محسوب می شوند، از این رو به کاربر این اجازه را می دهد که بتواند در موقعیت ها و مکان های مختلف از آن استفاده کند. این ویژگی ها در کنار کاربری ساده و راحت باعث شده است که وینچ زنجیری برقی از بهترین گزینه ها برای صنایع متوسط و کوچک باشد. این وینچ ها معمولا با امکانات متنوعی از جمله انتقال چند سرعته، ترمزهای برقی سریع و ... طراحی و تولید می شود. اما سوالی که وجود دارد این است که بهترین وینچ برقی زنجیری را کدام برند تولید می کند؟ در واقع برندها و شرکت های مختلفی سعی کرده اند وارد این بازار شوند. اما کاربران صنعتی معمولا سراغ یک یا چند مورد از این برندها می روند. یکی از بهترین این برندها را می توان وینچ برقی سامسونگ دانست.

بهترین وینچ برقی زنجیری باید از چه ویژگی هایی برخوردار باشد؟

زمانی که از بهترین وینچ برقی زنجیری صحبت می کنیم باید به این سوال پاسخ دهیم که وینچ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ اولین فاکتوری که به ذهن ما خطور می کند نام برند و شرکت تولید کننده این وینچ است. به نوعی بر اساس نام برند می تواند تا حدودی مشخص کرد که این وینچ از چه کارایی برخوردار است. وقتی نام برند سامسونگ در کنار این محصول قرار می گیرد تا حدودی می توان گفت که با بهترین نوع این وینچ ها در بازار طرف هستیم. به طور کلی بسیاری از ما سامسونگ را با محصولات متنوعی مانند لوازم خانگی، انواع گوشی های هوشمند و ... می شناسیم. اما برند سامسونگ مجموعه گسترده ای در صنعت و تجارت محسوب می شود. یکی از بخش های مهم این برند را طراحی و تولید وینچ های زنجیری برقی است. با توجه به قدمت بالا و کیفیت عالی محصولات سامسونگ می توان به این نتیجه رسید که اساسا وینچ های تولید شده توسط این برند کره ای دارای کیفیت ساخت فوق العاده و کارکرد مناسب است. در این چنین مواردی است که نام یک برند می تواند به تنهایی اعتماد کاربر را به خود جلب کند. از این رو اساسا وقتی شما هیچ تجربه ای از استفاده این وینچ ها نداشته باشید می توانید به آن اعتماد کنید.
با این حال وینچ های برقی سامسونگ از ویژگی های منحصر به فرد دیگری نیز برخوردار است. فارغ از کیفیت ساخت بالا، این وینچ ها از ترمزهای برقی یا مگنتی سریع و دو طرفه طراحی و ساخته شده است. توجه داشته باشید که هنگام قطع برق این ترمزها از کار نمی افتد و آخرین وضعیت خود را حفظ می کند. بنابراین می توان گفت که سامسونگ از نظر امنیتی سعی کرده است همه جوانب را به درستی بسنجد. از طرفی دیگر به سبب طراحی ساده و کارایی که این وینچ ها در اختیار کاربر قرار می دهد می توان به این نتیجه رسید که قیمت تمام شده محصول کاملا مقرون به صرفه خواهد بود. همچنین دوام و مقاومت زنجیر در این وینچ ها بیشتر از دیگر انواع وینچ ها می باشد. حرکت عمودی بدون انحراف و سرویس و نگهداری ساده تر نیز از دیگر ویژگی هایی است که باعث شده است بسیاری در بازار سراغ وینچ های زنجیری سامسونگ بروند. توجه داشته باشید که شما باید بر اساس نیاز خودتان وینچ مورد نظر را انتخاب کنید. به عبارت بهتر شما باید بر اساس میزان باری که می خواهید جا به جا کنید وینچ خودتان را انتخاب کنید. وینچ های برقی زنجیری  عمدتا برای جابه جایی هایی کمتر از ده هزار کیلوگرم یا ده تن استفاده می شود. از این روست که گفته می شود این وینچ ها همانند جرثقیل دیواری بازویی برای صنایع کوچک یا متوسط کارایی خوبی دارد. این نکته ای است که باید به آن توجه داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×